Reikalavimai registruojant automobilį iš JAV

Detaliai apie tai kokie reikalavimai taikomi “amerikietiškiems” automobiliams norint juos registruoti Lietuvoje.

Paskutinį kartą registravau amerikietišką (tiksliau atgabentą iš amerikos) mašiną prieš beveik 10 metų ir žiū jau 2016-ieji ir viskas čia pasikeitę. Surašysiu kas kaip gal kam pravers ir pačiam bus jei prireiktų.

Dar prieš važiuojant į Regitrą reikės automobilį patikrinti ir gauti ekspertizės išvadą, kuri deklaruoja ketinamo eksploatuoti automobilio atitikimą Europiniams reikalavimams. Taigi, dokumentai kuriuos reikia susirinkti prieš vežant automobilį ekspertizei:

  1. Transporto priemonės pirkimo pardavimo sutartis. Ją gausite pirkdami savo auto iš pardavėjo, ar aukcione, ar jau čia vietoje, vistiek pirksite iš kažkokio UAB. Tai kolkas yra dokumentas įrodantis nuosavybės teisę į transporto priemonę.
  2. Salvage certificate – pagrindinis automobilio dokumentas
    Salvage certificate – pagrindinis automobilio dokumentas

    Salvage certificate. Pirminis kilmės dokumentas baigus automobilio eksploataciją JAV (vietoje įprasto JAV Certificate of title) kuris atkeliauja kartu su mašina ir lieka Regitrai ją jau užregistravus. Iš esmės tai yra deklaracija to kad automobilis yra vienaip ar kitaip sugadintas ir pardavėjas yra įpareigotas jį duoti pasirašyti pirkėjui JAV tam kad jis būtų informuotas apie mašinos būklę.

  3. Vairuotojo civilinės atsakomybės draudimo polisas. Draudimas būtinas, be jo nepraeisite ekpertizės ir technikinės apžiūros. Draudimą galima nusipirkti bet kurioje draudimo bendrovėje, tam užtenka automobilio VIN (identifikacinio numerio) ir asmens dokumento. Aš pirkausi mėnesiui ir mokėjau 20 EUR.
  4. Muitinės deklaracija. Jei muitas jau sumokėtas turite turėti ir šį popierių.

Automobilio paruošimas ekspertizei:

  1. Galinis priešrūkinis – čia visų laikų klasika. Amerikietiškuose kaip taisyklė tokio nebūna, taigi jis privalo būti įtaisytas. Pirkau paprasčiausią kažkokiose autodalyse. Svarbu kad turėtų įspaustą ženklinimą su E raide. Taip pat privaloma įrengti atskirą jungiklį su šviesos indikacija (užsidega paspaudus) ir veikti tik įjungus artimasias šviesas. Naujas reikalavimas (bent jau man) yra tas kad mygtukas turi turėti žymėjimą – priešrūkinio žibinto simbolį.
  2. Artimosios šviesos – jei turi specialų žymėjimą (raidės – C, HC, DC, DOT, SAE) arba yra keistas į europinį (turi E raidę) atitiks reikalavimą. Aš dar dėl visa ko paprašiau servise pažiūrėti nors galima pasidaryti ir tamsiam garaže priešais sieną pareguliuojant aukštį. Šiaip Tuvlitoje šiais laikais niekas nebebando “tyčia nepraleisti” netgi patys pareguliuoja atsuktuvėliu prie stendo šviesas jei nesunkiai galima tai padaryti. Dar man naujiena buvo kad nebereikia jokio šviesos srauto “laužimo” dešinei pusei (reikalingo apšviesti kelkraščiui/ženklams). Amerikietiškos lempos šviečia tik tiesiai ir to pakanka gauti palaiminimą per technikinę apžiūrą.
  3. Posūkio žibintai – privalo būti įrengti papildomi indikatoriai ant sparnų arba ant veidrodėlių.
  4. Visi kiti reikalavimai paprastai atitinka amerikietiškiems auto arba būna specifiniai kažkokiam modeliui. Detaliai visi apšvietimo reikalavimai yra nurodyti Tuvlitos puslapyje.
  5. Ekologiniai reikalavimai – garantuoju pirmas klausimas užduotas Tuvlitoje bus ar keistas variklio dangtis. Tai yra svarbu nes ant dangčio vidinės pusės yra lipdukas nurodantis emisisjas ir ekologinių standartų atitikimą etc etc.
  6. Ratų geometrijos setifikatas – privaloma iki ekspertizės apsilankyti viename iš autorizuotų servisų ir gauti pažymą apie atitiktį pagal gamintojo reikalavimus. Man kainavo 45 Eur, dariausi “Auto realybė”.

Toliau reikia registruotis į ekspertizę (jei į Avižienių TAC) arba važiuoti tiesiai į Lentvario gatvę ir laukti gyvoje eilėje. Tikrai rekomenduoju registruotis nes nereiks laukti eilės ir panašu kad Avižieniuose viskas vyksta daug ramiau, nėra tos masės žmonių ir viskas vyksta civilizuočiau.

Atvykus į vietą jus pasitiks ekspertas apžiūrės automobilį, patikrins kėbulo numerį ir jei viskas atitiks reikalavimus nusiųs jus techninės apžiūros tame pačiame pastate. Prieš tai reiks sumokėti 99,00 Eur už ekspertizę ir 14,45 Eur už techninę apžiūrą. Man kaip tyčia neužsidegė priešrūkinis (!!!) tai ekspertas pasiūlė nuvažiuot iki dealinės ir nusipirkti naują lemputę. Finale pasirodo buvo ne lemputė o minuso kontaktas, bet viską susitvarkiau ir praėjau techninę be problemų.

Po techninės apžiūros yra išrašoma Techninės ekspertizės pažyma kurią reiks pristatyti Regitrai. Taip pat duodama Techninės apžiūros rezultatų kortelė (baltas A4 lapas) su įrašu “neatitinka reikalavimų” kurią reiks pasikeisti į naują jau įregistravus (žalias A4 lapas) su įrašu “atitinka”.

Toliau galima važiuoti į Regitrą ir stoti į bendrą eilę (važiuoti su automobiliu tiesiai po stogine). Ten vėl sutikrins kėbulo numerį, paklaus kokio formato numerių pageidausite (kvadratinių, ar stačiakampių, ar skirtingų), suves visus duomenis, išims CARFAX pažymą, kurią vėliau padovanos (ten matysis visi oficialiai registruoti įvykiai iš mašinos gyvenimo JAV). Sulaukę Regitros specialisto atsakymo kad viskas OK būsite nukreiptas į pagrindinę salę ir ten eilės tvarka pakviestas prie langelio. Tada reiks susimokėti 45,18 Eur už registravimą ir dar ekstra jei pageidausite pasirinkti numerį. Jei esat visai KIETAS arba RICH jau būsite nusipirkęs vardinę lentelę ir už ją sumokėjęs tai tik liks pasakyti tetai prie langelio kad čia jūs esat ta sėkmės istorija.

Tada galima nuvažiuoti vėl į Tuvlitą pasikeisti techninės apžiūros lapo į žalią. Į bendrą eilę stoti nereikia, reikia tik užeiti pas budintį ekspertą ir sumokėjus 2 Eur gauti pilnavertį dokumentą apie atitikimą techniniams reikalavimams.

Tai vat tiek ir to darbo, gerai pasiruošus vsikam užteks pusdienio. Sėkmės!

 p.s. jei pastebėjote kokį netikslumą, būkit mieli ir parašyite komentaruose, pataisysiu ir kitiems bus pasiekiama teisinga info. Ačiū!

p.p.s. kogero paprasčiausia visus formalumus tvarkytis Lentvartio g. (jei Vilniuje), nes ten Tuvlita ir Regitra yra šalia. Kitaip arba teks turėti raudonus numerius (jiems tvarka sugriežtinta nuo 2014m, žr. 3 ir 18 dalis), arba vežtis mašiną priekaboje (traliuke) tik tam reikia mažiausiai BE kategorijos.

p.p.p.s atnaujintas Tuvlitos puslapis su daug aiškiau išdėstyta informacija apie ne iš ES įvežamų automobilių sertifikavimą.

Komentarai(99)

  1. Jau kurį laiką naršiau, ieškodamas tokio straipsnio, kur taip aiškiai ir paprasta viskas būtų sudėliota – ką, kur ir kada nuveikti “žaliam” US automobilio pirkėjui, ačiū tau!

  2. del punkto “Ekologiniai reikalavimai” – jei pripazinsi, kad kapotas keistas, nebus taip, kad paprasys dar kokios nors pazymos ar ekspertizes papildomos?
    Tai ar ne geriau meluot ir sakyt, kad kapotas nekeistas?

    • Manau pakanka kad bus lipdukas, jei ir keistas kapotas (ar keistas, klausia paprastai dėl to kad jei buvo perdažytas, vadinasi viskas buvo nulupta, nušveista ir pan.). Svarbiausia, kad būtų kažkoks įrodymas apie emisijas. Lipduke ir bus nurodytas modelis, metai ir t.t., jei lipdukas bus nuo kitos mašinos, matyt, netiks.

    • Tada jeigu nera libduko aiskiai nepraslysi! Pasiguglink feisbuke ir rasi kas spausdina tokius lipdukus pagal masinos vin.numeri.

  3. Malonu , kad yra žmonių kurie padeda .Aš manau jie lengviau keliauja per pasaulį ir padeda žmonėms susigaudyt tose raizgalinėse.

  4. O gal dar galėtum papasakoti (jeigužinai) kaip vyksta išmuitinimo procedūra? Ar įmanoma apsieiti be muitinės tarpininko?

    • Nepamenu tiksliai vienas pažįstamas pasakojo bandęs pats viską organizuotis, tai jo reziume buvo, imti tarpininką ir nesukti galvos.

    • Apie muitines tarpininkavima, kad aiskiau butu – muitines tarpininkai turi programas tam reikalui, yra ir taip vadinama “valdiska” , bet kaip ir visi “valdiski” dalykai veikia tik tiems kas turi velniskai didele kantrybe… o ir turint kantrybes vistiek reikia zinoti kaip teisingai suvesti duomenis ir neprisidaryti sau meskos paslaugu, isvada paprasta- susirandi grazia muitines tarpininke, sumoki jai, nuperki jai sokolado, arba paflirtaves dar ir i pasimatyma pasikvieti ir ji tau sutvarkys viska taip gerai, kad busi labai patenkintas😂👍 Sekmes

  5. Sveiki, ar įmanoma užregistruoti auto Lietuvoje, jei Salvage certificate yra suplėšytas šuns, suplėšyta visa viršutinė dalis, tačiau sudėjus iš gabaliukų visi duimenys matosi?

  6. laba gal zinai kokia prosedura is KOREJOS butu.?
    ten net km, gretis skaiciuojamas.o masina butu japonu Lexus

    • Labas, tikrai tiksliai nežinau, bet manau procedūra analogiška. Muitinės pažyma + kilmės dokumentas ir registruoji. Paskambink į Regitra, paaiškins tikrai ko reikia.

  7. Ačiū, už puikų straipsnį.

    Tik dar norėčiau paklausti, ar nereikia prieš važiuojant į technikinę / registruojant keisti temperatūros rodmenis ir mylias į kilometrus?

  8. Įdomios naujienos iš muitinės, kuri ėmėsi įgyvendinti 2003m įstatymais numatytą tvarką pranešinėti Aplinkos ministerijai apie įvežamus apgadintus (Salvage) automobilius (http://www.cust.lt/web/guest/naujienos/aktualijos/aktualija?p_p_id=EXT_WPLISTALLNEWS&p_p_lifecycle=0&_EXT_WPLISTALLNEWS_obj_id=0922a1af827bc1c7).

    Girdėjau kad Klaipėdoje stovi nemaža eilė mašinų, kurių likimas neaiškus būtent dėl to kad jų remonto kaina didesnė už likutinę vertę, taigi AM gali nutarti kad tai yra atlieka ir tokios jau neregistruosi. Čia žinoma nebus aktualu visoms mašinoms be išimties, bet ką daro muitinė, tai atsijoja visą laužą – smarkiai apgadintas mašinas (51% sudaro remonto kaina), kurios išdefektuojamos iki kelių procentų rinkos vertės ir muitinamos pigiai.

  9. Gal žinai kaip ekspertizėje / TA žiūri į perdarytus JAV galinius žibintus? Yra kas moka perlituoti led’us ir taip pakeisti jų spalvą. Plius dar papildomai reikia atlikti programavimo darbus.

  10. Sveiki, gal galesit kuris atsakyti. Nupirkau masina, atsiveziau, dabar remontuoju. Sugalvojau issimti ataskaita carfax. Ten parasyta, kad masina buvo liznguojama ir panasiai. Poto yra irasas apie auto aresta. Cia truputi pasimeciau, ar man pavyks ja priregistruot. Keista tai, kad po aresto iraso dar buvo pravaziuota 10 tukst myliu ir pakliuta i avarija. Kaip suzinoti, ar man apsimoka ja remontuot ir ar priregistruosiu as su tuo irasu apie aresta. Dokai salvage, pirkau coparte. Aciu uz betkokia info.

    • Mano nuomone nebus problemų, jei ir yra įrašas, tai jis istorinis, nemanau kad aukcionas būtų apskritai pateikęs pardavimui areštuotą auto. Visada galima pasiskambinti į Regitrą ir pacituoti kas rašoma Carfaxe, jie būtent iš ten ima ataskaitas, žinosi tiksliai. Sėkmės

  11. Jūs rašote “Iš esmės tai yra deklaracija to kad automobilis yra vienaip ar kitaip sugadintas”, ir “Salvage certificate – pagrindinis automobilio dokumentas”. O kaip tuo atveju, jei automobilis nėra niekaip sugadintas, žmogus juo važinėjo JAV, dabar grįžo į Lietuvą ir atsigabeno SAVO automobilį su savim, sveiką ir tvarkingą. Kas tada bus “pagrindinis automobilio dokumentas”?

  12. Laba diena. Gal galite patarti, kas geriausiai organizuoja automobilio gabenima is JAV i Lietuva? I kokia logistikos kompanija kreiptis?

  13. Sveiki, o as taip ir nesupratau, jei mašina tvarkausi, kaip man nuvykti iš vieno serviso į kitą servisą, galiy kazkaip išimti raudonus numerius kad vqzineti su ja?

    • https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/208428502c6111e5be2eca50406acf3c
      […
      Laikinieji numerio ženklai išduodami sutartis sudariusiems ūkio subjektams. Laikinaisiais numerio ženklais ženklinamos ūkio subjektų valdomos transporto priemonės, kuriomis važiuojama į jų pardavimo, remonto, demonstravimo, komplektavimo, techninės priežiūros, atitikties įvertinimo, registravimo vietą arba kuriomis atliekamas parodomasis, bandomasis važiavimas. Laikinaisiais numerio ženklais paženklintos transporto priemonės negali būti naudojamos komerciniais (kroviniams ar keleiviams vežti), asmeniniais ir kitokiais, nei nurodyta šiame punkte, tikslais. Transporto priemonės ženklinamos tik galiojančiais laikinaisiais numerio ženklais ir gali dalyvauti viešajame eisme tik Lietuvos Respublikoje ir tik važiuojant jose ūkio subjektui arba ūkio subjekto darbuotojui. Ūkio subjektas negali parduoti ar kitaip perleisti laikinųjų numerio ženklų kitiems asmenims.
      …]

      Aš visur vežiausi ant priekabos (traliuko). O ir pats normalus (autovežis) tralas kainuoja nekažką, 20-25 Eur miesto ribose.

  14. Sveiki, ne visai į temą, bet galbūt galit atskleist ar automobilį iš USA siuntėtės pats, ar naudojotės kažkokios firmos paslaugomis? Jei taip, kokios? 🙂

  15. Sveiki, Papasakokit apie išmuitinimo procedūrą. Kaip jie skaičiuoja tas kainas muito ir PVM? Sakykim automobilio BILL OF SALE kaina $2000 ir laivo frahtas su kaina $900 (aukciono mokestis ir atgabenimas iki uosto JAV “nesimato”). Tai vertė nuo kurios skaičiuojami mokesčiai bus $2900 (2400 EUR).
    MUITAS 10%: 2400 x 10% = 240 EUR
    PVM 21%: (2400 + 240) x 21% = 555 EUR

    Pataisykit jei ką suprantu klaidingai.

    • Tai kaip suprantu teisingas skaičiavimas ar preileista kažkas? Gal kas gali patikslinti kaip yra šiai dienai?

  16. Šį pavasarį gryzau iš JAV po eiles metu pragyventu tenai. Parsisiunčiau konteineriu ir savo auto. Priregistravimui Lietuvoje , nereikėjo jokios ekspertizes jokių muitu ir nieko keisti mašinoje.Turejau svaru title ir bill of sale .
    Praėjau tech. apžiūrą ir priregistravau. Važinėju dabar laimingas.

  17. Sveiki, sakykit ar priekiniai zibintai tinka JAV automobilio registracijai ar ne? Ir kaip yra skaiciuojamas muitas? Pavyziui pirkau automobili su visais mokesciais dokumentu tvarkymu ir panasiai, kaina yra 4100$, tai kiek muito reikes sumoketi lietuvoje? Ir ar pirmam automobiliui reikia moket muita?

    • Muitas bus skaičiuojamas pirma ar antra mašina, nesvarbu, nebent gabensi savo automobilį (relocation).
      Muito skaičiavimą reguliuoja įstatymas (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.C84F4DBACD6E).
      Yra 3 metodai:
      SANDORIO / TAPAČIŲ, PANAŠIŲ PREKIŲ / DEDUKCINIS
      Muitininkas priima sprendimą kokių būdu nustatys vertę. Dedukcinį man atrodo gali naudoti tik įmonės.
      Jei sandorio vertė labai maža ims pagal rinkos kainą. Defektuoti, kas mažina vertę, (tiksliau nustatyti pažeidimus) gali tik muitinės patvirtinti servisai, arba atstovybės. Blogiausiu atveju, jei mašina visiškai sveika skaičiuos nuo rinkos vertės. Vertę galima pasitikrinti http://emprekis.lt/.
      Jei parašysi koks modelis/metai, galiu vertę parašyt, žinosi worst case scenario 🙂
      P.S. Jei automobilis jaunesnis nei 6 mėnesiai arba rida mažesnė nei 6000km jis bus laikomas NAUJU, muitas skaičiuojamas nuo naujo vertės.

        • Jei be defektų tai arba nuo invoice skaičiuos arba nuo rinkos vertės, matyt. Reikia emprekis.lt žiūrėt. Tokiai mašinai rodo vertę 6750 tai spėju bus apie 2100 visi mokesčiai.

          emprekis

  18. Norejau pasitikslint. Pirkau masina is JAV, kuri jau kelis metus vazineja LT. Taciau pardavejas nedave jokiu sertifikatu, ar buvusiu masinos dokumentu, tik automobilio pasa ir technikini pasa. Ar kai ateis laikas mums patiems pereiti su sia auto technine apziura Regitra neprasys kazkokiu masinos atitikimo dokumentu? Ar neprisikabins, kad ju nera?

    • Ant tiek sudo prirasei, kad zodziu nera. Jeigu turi jau tvarkingai uzregistruota masina, kaip tu manai, ar reikia dar kazko?

  19. O kaip yra su zibintu aukscio reguliavimu? Auto atvaziavo is JAV. Salone nera jokio mygtuko ar ratuko reguliuoti zibintams. Zibintai paprasti, ne xenonai.

    • Kokia mašina? Ant pačių lempų yra paprastai reguliavimas ar tai atsuktuvu, ar jei numatytas automatinis reguliavimas būna toks “velenas” kurį gali pasukinėti

  20. audi a4 b7 2008m. Ant lempu viskas ten yra, bet jei teisingai suprantu, reikalavimas yra, papildomas aukscio reguliavimo mygtukas/ratukas butu salone jei nera automatinio.

    • JAV rasoma kuriu metu modelis, o ne pagaminimo data. Europoje- pagaminimo.Jusu auto bus registruota pagal pagaminimo metus, t.y.2013.

  21. Sveikas, aciu uz aisku ir issamu straipsni, pagarba:)buvau uzsukes i tehnikini tai labai “malonus” ir “kalbus” expertas pasake kad reikes atvaziuoti pas ji ir tik tada nusius geometrijos. Sakau o jeigu nuvaziuoju pirma geometrijos ir tada pas jus, atsakymas: vadinasi vaziuosi dar karta kai as nusiusiu… noretusi is anksto pasidaryti kad paskui maziau laiko sugaisti dienoje.. gal zinote atsakyma?

  22. Sveiki,
    Didele pagarba autoriui uz issamu info.Uz savaites reikes visa tai praeiti.
    Gal kas zinote ar nebus problemu del xenon zibintu,gamykliskai nebuvo apiplovimo?

  23. Gal kas gali patarti del emisijos lipduko. Mums reikejo keisti kapota. Lipduko graziai nuplesti nepavyko -suplyso i 2 dalis. Ar galima suklijuoti graziai ta pati ar uzsakyti nauja? Jei uzsakyti tai kur? Atstovybej ar reklamos agenturoj? aciu.

  24. Puikus straipsnis – aciu! O bet taciau domedamasis susiduriau su tokiu klausimu, ar tikrai kasko draudimas is JAV atvykusiems automobiliams yra toks kosmiskai didelis? Tarkime automobiliui, kurio rinkos verte draudimas skaiciuoja kaip 15000€, draudimas kainuoja 3000€ metams. Ar tai normalu ar yra kazkokiu gudrybiu kaip ji sumazinti?

    • Man neseniai paskaičiavo 2015 auto draudimą 120 Eur už savaitę (!). Sako nieko negaliu padaryt taip meta programa. Draudžiau neregistruotą, su VIN numeriu tik. Kažkoks BTA draudimas, ar kaip ten, Panoramoj šalia MCdonaldo yra teta prie stalo. Tai paėjau toliau, ten Lietuvos draudimas, perskaičiavo – 6 Eur 😀 Mano patarimas pabandyt per kelias bendroves pačiam be jokių brokerių.

  25. Sveiki, reikalinga pagalba :),

    Parvežtas iš USA automobilis (MINI R60), viena priekinis žibintas sveikas, kitas sudaužytas, todėl reikia keisti vieną žibintą.
    Problema, ant sveiko žbinto yra lipdukas su SAE žymėjimu (Amerikos rinkai). Lietuvoje kitai pusei nerandu tokio, visi Europiniai su ECE žymėjimu.
    Klausimas ar praleis ekspertizė jei vienas žibintas bus SAE o kitas ECE?

    Iš anksto AČIŪ.

      • Su jais labai panašiai…:)
        Kažkada teko naudotis jų paslaugomis- jokios atsakomybės neneša, jeigu kas nors nutinka su auto. Visiškai nieko. Nusiplauna. Tiesiog “užkausėm Amerikos, laukiam atsakymo” 🙂
        Tai nenuostabu, jog be jokio intelekto ir copy-paste daro 🙂

  26. Sveiki,Volvo XC90 ekspertizė,ten,apžiūra praėjo,regitra sako Lt neregistruoja,kokie variantai būtų užregistruota?

  27. Sveiki, o kaip del aftermarket priekiniu zibintu, orginalus kai kuriu masinu brangus, o aftermarket per pus pigiau ir pasijungia tiesiogiai, jei jie nera pazymeti e ar kitomis zymemis, praeis t.a. anglijoje su aftermarket praejo, niekas nesikabinejo, o cia lietuvoje butini zymejimai?

  28. Gal kas žinote kur Panevėžyje atlieka ratų geometrijos patikrą, kad tiktų regitrai?
    Taip pat ar Panevėžyje, Regitroje atliekama ekspertizė ir galima prisiregistruoti automobilį?

      • Užsisakiau ataskaitą iš vinvin taškas ru kainavo 3,27 eur, tikrai už labai nebrangiai, pigiau niekur neradau. Ačiū Gyčiui už rekomendaciją.

  29. Sveiki, gavau auto iš Amerikos, norejau paklausti ar gavus visus dok nereikia regitroje uŽsiregistruoti auto ant saves ar tiesiog eiti expertize ir tt. ir tik tada auto bus iregistruojama lt ant asmens.

    • Tai kam išrašyta sąskaita pardavimo tas ir bus savininkas. Ekspertize nesvarbu kas atlieka, svarbu popierius turėti, tik Regitroje jau bus užfiksuota kas savininkas.

  30. Pasidalinsiu savo patirtimi kaip dariausi ratų geometrijos patikrinimą. Man arčiausiai Ukmergė, paskambinu į Aljuva. Atsiliepia sekretorė, meistras tuoj perskambins.OK, už 5 min skambina, pasakau koks auto, ko noriu, sako atvykite po 30 min, priimsim. Kaina parašyta nuo 15 EUR. Klausiu kiek kainuos, sako 60(!)… Puiku… Nuvažiuoju lygiai už 30min, serviso vadovas sako duokite raktus, eikite pasivaikščioti, paskambinsiu. Tai man iš kart nepatinka, sakau kiek laiko, na jis taip mmm apie valandą. OK, galvoju mašinos aš be priežiūros tikrai nepaliksiu, visai šalia degalinė. Nueinu, nusiperku šokoladą, valgau ir stebiu pro langą. Po 15 min meistras įlipa į mano auto, ir matau, stopai užsidega ir vėl užgęstą, ir taip kartojasi 5 kartus… Einu link mašinos, barbenu į langą, sakau kas yra ? Variklis neužsiveda sako 😀 Sakau važiuoja ir be jo 😀 Aaaaaaa… Meistras gazo spusteli, einu į servisą, galvoju varys čia šone kur galėsiu stebėti, ogi nė velnio, automobilis nulekia kažkur žemyn. Einu, pažiūrėsiu, randu savo auto pastatytą apačioje prie įvažiavimo į jų kitus serviso garažus. Raktai palikti, langas atviras, dokumentai guli ant sėdynes. Įlipu ir sėdžiu. Praėjo 90 min… Skambinu… Atsiliepia, sakau tai kodėl niekas nevyksta, oi, meistras užlūžo su kitu auto, tipo sakiau jums paskambinsiu… Užsivedžiau, šildausi, ateina, nelabai patenkintas, įlipa, įvaro į garažą, jau norėjo man duris prieš nosį uždaryt, fig, įsmukau į vidų ir stebiu. Ateina kitas meistras, pakelia ant keltuvo, pasiima laužtuvėlį ir tikrina važiuoklę, gramdydamas man dažus nuo blizgančių balkių. Paklibina priekinį ratą, kleba… Guolis sako, nieko nebus, jokios čia geometrijos, nuleidžia, važiuok į viršų, gal turėsim, pakeisim. Nu OK, užvažiuoju, neturi tokio guolio, susimoku kortele 6EUR už patikrinimą. Grįžtu namo, pasikeliu, sakau dar paklibinsiu, kleba… iš rato veržlių, nes pamiršau užveržti kai buvau nuėmęs… Priveržiau ir niekas nebekleba. Skambinu į Lanžeroną, sutariam laiką, sakau kiek kainuos, sako 30 jei daugiau nieko nereiks daryti. OK. Nuvažiuoju, iš karto priima mandagus vyrukas, palieku auto dokumentus, nesupratau kur važiuoti, tai palydėjo, parodė į kurį garažą. Tada man sako, gali būti čia, galit eiti į mūsų ofisą kur šilčiau, kaip norit. Sakau pabūsiu čia, OK, sako, jokių problemų. Patikrino suvedimą, vienas galinis ratas turi minimalų neatitikimą, meistras pareguliuoja, atspausdina lapą, pasirašo, tada auto pasistatau prie išvažiavimo, einu į ofisą, sutvarko dokumentus, kiek skolingas… 50 EUR. Nu ok, beje priima tik grynais, laimei kaip tik tiek turėjau. Čekį davė, išvažiavau patenkintas. Tačiau po suvedimo pakoregavimo, pasirodė, kad auto ko tai labiau į dešinę ėmė traukti… Na gal pasirodė, bet pažymą gavau, šūdo nemalė, priėmė sutartu laiku ir pan. Žodžiu man patiko, ypač tas, kad gali stebėti savo auto, kad neišpjautų kokio katalizatoriaus paskui. Tai va teip 🙂

  31. Sveiki,
    auto iš USA yra su originaliais xenon žibintais, tačiau apiplovimo jiems nėra.
    Kaip bus ekspertizėj ir technikiniam? Nepraeis?
    Ir išeitys tik dvi: 1)pasikeisti žibintus 2)susidėti apiplovimą???
    gal kas esat susidūrę? auto BMW F30
    Dėkoju už atsakymą

  32. Šiandien jau gyriausi kitoje temoje, kad pavyko praeiti Ford C-MAX Energi ekspertizę ir TA. Beje dėl tvarkos, man buvo taip. Pirma apžiūrėjo auto, fotografavo, žiūrėjo žibintus, tada klausia ar yra TA, nėra sakau. Net apžiūros nėra, tai eiti reikia. Praėjus apžiūrą (laimei praėjo), ekspertizė buvo tęsiama toliau. Tai taip ir nesupratau, bet panašu kad jei TA būčiau nepraėjęs, kažin ar būtų ekspertizę praėjęs. Lapą gavau žalią, su žyma kad neatitinka, ir paskui pakeitė į naują kad atitinka. Beje Ukmergės regitroje niekas nieko neklausė kokių numerių noriu, padaviau dokumentus, laukite, pašaukia, mokėti ~20 EUR, sumoku, pimt man paprastus numerius… Sekantis Et… Taip norėjau EV… Matyt reikėjo iš karto prašyti… Nu ką darysi, svarbiausia kad jau galiu ramiai važiuoti 🙂 Beje, visoje procedūroje, įsivėlė klaida, kai ėmiau tranzitinius numerius mėnesiui, kad galėčiau važinėti pas ekspertus, man įrašė kad ir pirmos registracijos LT data 2019 ir auto pirmos registracijos data 2019… nors auto tai 2015. Dabar žiūriu į techninį pasą, įrašyta kad auto 2019 metų… Tai taip ir nežinau, ar važiuoti vėl ir prašyti kad klaidą pataisytų, ar ne. Bijau kad gali būti daug brangesnis draudimas, be to kai tikrino išmetimą, klausė kokie metai, sakau 2015, suvedė metus, tikrino kišant į duslą. O jei būtų buvę 2019, tai tikrinama per OBD jungtį.

  33. Sveiki,

    perkant is USA copart-o jeigu skelbiama kad yra tokie doc type:
    NON PUBLIC CLEAN TITLE
    CERT OF TITLE-REBUILT SALVAGE
    APP FOR DUP CLEAN OR AC
    ar imanoma juos registruoti LT?
    Ar cia yra nurasyti auto?
    DEKUI

  34. keista Lietuvoje tai kad reikalavimai joje automobiliui keistesni nei visam likusiam pasaulyje! Liki siol griezciausi reikalavimai automobiliui buvo tik Sveicarijoje ir JAV,bet ne Lietuva ir tuos sekmingai perspjove isgalvodama isskirtinius ir perteklinius reikalavimus tarkim amerikos rinkai skirtuose auto gabaritai dega oranzine sviesa,bet tas pats gabaritas dar rodo ir posuky(nes naudojamos dvieju siulu lemputes),ir stai Lietuvoje tai jau blogai,kas cia prigalvojo tokiu nesamoniu ir uz kiek atkato idomu butu suzinoti!?

  35. Norėčiau pasitikslinti dėl procedūros Tuvlita / Regitra.
    Turiu transitinius raudonus numerius šiuo metu ir geometriją ir sueuropinta.
    Tai pirmiausia važiuoju į Tuvlita ir darau ekspertizę ir kartu padaro TA? Ar pirma dar reikia į Regitrą po stogu? Nesuprantu į kurią eilę stoti visų pirma.

  36. Laba diena, pamestas Salvage certificate. Ar įmanoma gauti dokumento kopijas ir užregistruoti automobilį LT?

    • Teorishkai taip, kreiptis i tos valstyjos dmv del dublikato, arba yra imoneliu usa kurios uzhsiema ishemimu uzh mokesti (dublikato)

  37. Sveiki,
    Noriu pasiklausti kaip dėl priekinių žibintų. Ruošiuos eiti ekspertizę ir TA, tačiau pas mane kai įjungi artimasias šviesas kartu įsijungia ir posukiai ir jie dega kartu su šviesom. Dienos šviesos šviečia be posūkiu. Klausimas ar praleidžia su degančiais posūkiais ar reikia juos išprogramuoti?

    • nepraleidzia, su posukiais kartu dega amerikietishko tipo “gabaritai” , neatitinka reikalavimu, turi buti sumontuoti papildomi zibintai gabaritiniai su E(mark) ir A zibinto klases zhyma. O tada su artimosiomis shviesomis oranziniai gabaritai turi nebedegti(nutraukt laida reikes) ir tik palikti posukio mirksejima.

  38. Sveiki, tarkim atsivezu automobili su traliuku iki garazo, jame ji sutvarkau. Kas poto? Reikia issiimti laikinus numerius? Yra galimybe issiimti tranzitinius, net jeigu neplanuoji isvezti automobilio is LT? Kiek zinau tranzitiniai pigesni uz prekybinius. Nes vazinet gaut ratu geometrijos sertifikata, poto nuvykti i tuvlita, poto i regitra ir atgal i tuvlita del TA ant traliuko nelogiska ir nepatogu, o be numeriu irgi ne variantas. Yra galimybe gauti tranzinius be TA? Ir nusipirkti vienos dienos TA leidima?

Komentuoti: paulius Atšaukti atsakymą

El paštas nebus skelbiamas.


*