Reikalavimai registruojant automobilį iš JAV

Detaliai apie tai kokie reikalavimai taikomi “amerikietiškiems” automobiliams norint juos registruoti Lietuvoje.

Paskutinį kartą registravau amerikietišką (tiksliau atgabentą iš amerikos) mašiną prieš beveik 10 metų ir žiū jau 2016-ieji ir viskas čia pasikeitę. Surašysiu kas kaip gal kam pravers ir pačiam bus jei prireiktų.

Dar prieš važiuojant į Regitrą reikės automobilį patikrinti ir gauti ekspertizės išvadą, kuri deklaruoja ketinamo eksploatuoti automobilio atitikimą Europiniams reikalavimams. Taigi, dokumentai kuriuos reikia susirinkti prieš vežant automobilį ekspertizei:

  1. Transporto priemonės pirkimo pardavimo sutartis. Ją gausite pirkdami savo auto iš pardavėjo, ar aukcione, ar jau čia vietoje, vistiek pirksite iš kažkokio UAB. Tai kolkas yra dokumentas įrodantis nuosavybės teisę į transporto priemonę.
  2. Salvage certificate – pagrindinis automobilio dokumentas
    Salvage certificate – pagrindinis automobilio dokumentas

    Salvage certificate. Pirminis kilmės dokumentas baigus automobilio eksploataciją JAV (vietoje įprasto JAV Certificate of title) kuris atkeliauja kartu su mašina ir lieka Regitrai ją jau užregistravus. Iš esmės tai yra deklaracija to kad automobilis yra vienaip ar kitaip sugadintas ir pardavėjas yra įpareigotas jį duoti pasirašyti pirkėjui JAV tam kad jis būtų informuotas apie mašinos būklę.

  3. Vairuotojo civilinės atsakomybės draudimo polisas. Draudimas būtinas, be jo nepraeisite ekpertizės ir technikinės apžiūros. Draudimą galima nusipirkti bet kurioje draudimo bendrovėje, tam užtenka automobilio VIN (identifikacinio numerio) ir asmens dokumento. Aš pirkausi mėnesiui ir mokėjau 20 EUR.
  4. Muitinės deklaracija. Jei muitas jau sumokėtas turite turėti ir šį popierių.

Automobilio paruošimas ekspertizei:

  1. Galinis priešrūkinis – čia visų laikų klasika. Amerikietiškuose kaip taisyklė tokio nebūna, taigi jis privalo būti įtaisytas. Pirkau paprasčiausią kažkokiose autodalyse. Svarbu kad turėtų įspaustą ženklinimą su E raide. Taip pat privaloma įrengti atskirą jungiklį su šviesos indikacija (užsidega paspaudus) ir veikti tik įjungus artimasias šviesas. Naujas reikalavimas (bent jau man) yra tas kad mygtukas turi turėti žymėjimą – priešrūkinio žibinto simbolį.
  2. Artimosios šviesos – jei turi specialų žymėjimą (raidės – C, HC, DC, DOT, SAE) arba yra keistas į europinį (turi E raidę) atitiks reikalavimą. Aš dar dėl visa ko paprašiau servise pažiūrėti nors galima pasidaryti ir tamsiam garaže priešais sieną pareguliuojant aukštį. Šiaip Tuvlitoje šiais laikais niekas nebebando “tyčia nepraleisti” netgi patys pareguliuoja atsuktuvėliu prie stendo šviesas jei nesunkiai galima tai padaryti. Dar man naujiena buvo kad nebereikia jokio šviesos srauto “laužimo” dešinei pusei (reikalingo apšviesti kelkraščiui/ženklams). Amerikietiškos lempos šviečia tik tiesiai ir to pakanka gauti palaiminimą per technikinę apžiūrą.
  3. Posūkio žibintai – privalo būti įrengti papildomi indikatoriai ant sparnų arba ant veidrodėlių.
  4. Visi kiti reikalavimai paprastai atitinka amerikietiškiems auto arba būna specifiniai kažkokiam modeliui. Detaliai visi apšvietimo reikalavimai yra nurodyti Tuvlitos puslapyje.
  5. Ekologiniai reikalavimai – garantuoju pirmas klausimas užduotas Tuvlitoje bus ar keistas variklio dangtis. Tai yra svarbu nes ant dangčio vidinės pusės yra lipdukas nurodantis emisisjas ir ekologinių standartų atitikimą etc etc.
  6. Ratų geometrijos setifikatas – privaloma iki ekspertizės apsilankyti viename iš autorizuotų servisų ir gauti pažymą apie atitiktį pagal gamintojo reikalavimus. Man kainavo 45 Eur, dariausi “Auto realybė”.

Toliau reikia registruotis į ekspertizę (jei į Avižienių TAC) arba važiuoti tiesiai į Lentvario gatvę ir laukti gyvoje eilėje. Tikrai rekomenduoju registruotis nes nereiks laukti eilės ir panašu kad Avižieniuose viskas vyksta daug ramiau, nėra tos masės žmonių ir viskas vyksta civilizuočiau.

Atvykus į vietą jus pasitiks ekspertas apžiūrės automobilį, patikrins kėbulo numerį ir jei viskas atitiks reikalavimus nusiųs jus techninės apžiūros tame pačiame pastate. Prieš tai reiks sumokėti 99,00 Eur už ekspertizę ir 14,45 Eur už techninę apžiūrą. Man kaip tyčia neužsidegė priešrūkinis (!!!) tai ekspertas pasiūlė nuvažiuot iki dealinės ir nusipirkti naują lemputę. Finale pasirodo buvo ne lemputė o minuso kontaktas, bet viską susitvarkiau ir praėjau techninę be problemų.

Po techninės apžiūros yra išrašoma Techninės ekspertizės pažyma kurią reiks pristatyti Regitrai. Taip pat duodama Techninės apžiūros rezultatų kortelė (baltas A4 lapas) su įrašu “neatitinka reikalavimų” kurią reiks pasikeisti į naują jau įregistravus (žalias A4 lapas) su įrašu “atitinka”.

Toliau galima važiuoti į Regitrą ir stoti į bendrą eilę (važiuoti su automobiliu tiesiai po stogine). Ten vėl sutikrins kėbulo numerį, paklaus kokio formato numerių pageidausite (kvadratinių, ar stačiakampių, ar skirtingų), suves visus duomenis, išims CARFAX pažymą, kurią vėliau padovanos (ten matysis visi oficialiai registruoti įvykiai iš mašinos gyvenimo JAV). Sulaukę Regitros specialisto atsakymo kad viskas OK būsite nukreiptas į pagrindinę salę ir ten eilės tvarka pakviestas prie langelio. Tada reiks susimokėti 45,18 Eur už registravimą ir dar ekstra jei pageidausite pasirinkti numerį. Jei esat visai KIETAS arba RICH jau būsite nusipirkęs vardinę lentelę ir už ją sumokėjęs tai tik liks pasakyti tetai prie langelio kad čia jūs esat ta sėkmės istorija.

Tada galima nuvažiuoti vėl į Tuvlitą pasikeisti techninės apžiūros lapo į žalią. Į bendrą eilę stoti nereikia, reikia tik užeiti pas budintį ekspertą ir sumokėjus 2 Eur gauti pilnavertį dokumentą apie atitikimą techniniams reikalavimams.

Tai vat tiek ir to darbo, gerai pasiruošus vsikam užteks pusdienio. Sėkmės!

 p.s. jei pastebėjote kokį netikslumą, būkit mieli ir parašyite komentaruose, pataisysiu ir kitiems bus pasiekiama teisinga info. Ačiū!

p.p.s. kogero paprasčiausia visus formalumus tvarkytis Lentvartio g. (jei Vilniuje), nes ten Tuvlita ir Regitra yra šalia. Kitaip arba teks turėti raudonus numerius (jiems tvarka sugriežtinta nuo 2014m, žr. 3 ir 18 dalis), arba vežtis mašiną priekaboje (traliuke) tik tam reikia mažiausiai BE kategorijos.

p.p.p.s atnaujintas Tuvlitos puslapis su daug aiškiau išdėstyta informacija apie ne iš ES įvežamų automobilių sertifikavimą.

Komentarai(34)

  1. Jau kurį laiką naršiau, ieškodamas tokio straipsnio, kur taip aiškiai ir paprasta viskas būtų sudėliota – ką, kur ir kada nuveikti “žaliam” US automobilio pirkėjui, ačiū tau!

  2. del punkto “Ekologiniai reikalavimai” – jei pripazinsi, kad kapotas keistas, nebus taip, kad paprasys dar kokios nors pazymos ar ekspertizes papildomos?
    Tai ar ne geriau meluot ir sakyt, kad kapotas nekeistas?

    • Manau pakanka kad bus lipdukas, jei ir keistas kapotas (ar keistas, klausia paprastai dėl to kad jei buvo perdažytas, vadinasi viskas buvo nulupta, nušveista ir pan.). Svarbiausia, kad būtų kažkoks įrodymas apie emisijas. Lipduke ir bus nurodytas modelis, metai ir t.t., jei lipdukas bus nuo kitos mašinos, matyt, netiks.

  3. Malonu , kad yra žmonių kurie padeda .Aš manau jie lengviau keliauja per pasaulį ir padeda žmonėms susigaudyt tose raizgalinėse.

  4. O gal dar galėtum papasakoti (jeigužinai) kaip vyksta išmuitinimo procedūra? Ar įmanoma apsieiti be muitinės tarpininko?

    • Nepamenu tiksliai vienas pažįstamas pasakojo bandęs pats viską organizuotis, tai jo reziume buvo, imti tarpininką ir nesukti galvos.

  5. Sveiki, ar įmanoma užregistruoti auto Lietuvoje, jei Salvage certificate yra suplėšytas šuns, suplėšyta visa viršutinė dalis, tačiau sudėjus iš gabaliukų visi duimenys matosi?

  6. laba gal zinai kokia prosedura is KOREJOS butu.?
    ten net km, gretis skaiciuojamas.o masina butu japonu Lexus

    • Labas, tikrai tiksliai nežinau, bet manau procedūra analogiška. Muitinės pažyma + kilmės dokumentas ir registruoji. Paskambink į Regitra, paaiškins tikrai ko reikia.

  7. Ačiū, už puikų straipsnį.

    Tik dar norėčiau paklausti, ar nereikia prieš važiuojant į technikinę / registruojant keisti temperatūros rodmenis ir mylias į kilometrus?

  8. Įdomios naujienos iš muitinės, kuri ėmėsi įgyvendinti 2003m įstatymais numatytą tvarką pranešinėti Aplinkos ministerijai apie įvežamus apgadintus (Salvage) automobilius (http://www.cust.lt/web/guest/naujienos/aktualijos/aktualija?p_p_id=EXT_WPLISTALLNEWS&p_p_lifecycle=0&_EXT_WPLISTALLNEWS_obj_id=0922a1af827bc1c7).

    Girdėjau kad Klaipėdoje stovi nemaža eilė mašinų, kurių likimas neaiškus būtent dėl to kad jų remonto kaina didesnė už likutinę vertę, taigi AM gali nutarti kad tai yra atlieka ir tokios jau neregistruosi. Čia žinoma nebus aktualu visoms mašinoms be išimties, bet ką daro muitinė, tai atsijoja visą laužą – smarkiai apgadintas mašinas (51% sudaro remonto kaina), kurios išdefektuojamos iki kelių procentų rinkos vertės ir muitinamos pigiai.

  9. Gal žinai kaip ekspertizėje / TA žiūri į perdarytus JAV galinius žibintus? Yra kas moka perlituoti led’us ir taip pakeisti jų spalvą. Plius dar papildomai reikia atlikti programavimo darbus.

  10. Sveiki, gal galesit kuris atsakyti. Nupirkau masina, atsiveziau, dabar remontuoju. Sugalvojau issimti ataskaita carfax. Ten parasyta, kad masina buvo liznguojama ir panasiai. Poto yra irasas apie auto aresta. Cia truputi pasimeciau, ar man pavyks ja priregistruot. Keista tai, kad po aresto iraso dar buvo pravaziuota 10 tukst myliu ir pakliuta i avarija. Kaip suzinoti, ar man apsimoka ja remontuot ir ar priregistruosiu as su tuo irasu apie aresta. Dokai salvage, pirkau coparte. Aciu uz betkokia info.

    • Mano nuomone nebus problemų, jei ir yra įrašas, tai jis istorinis, nemanau kad aukcionas būtų apskritai pateikęs pardavimui areštuotą auto. Visada galima pasiskambinti į Regitrą ir pacituoti kas rašoma Carfaxe, jie būtent iš ten ima ataskaitas, žinosi tiksliai. Sėkmės

  11. Jūs rašote “Iš esmės tai yra deklaracija to kad automobilis yra vienaip ar kitaip sugadintas”, ir “Salvage certificate – pagrindinis automobilio dokumentas”. O kaip tuo atveju, jei automobilis nėra niekaip sugadintas, žmogus juo važinėjo JAV, dabar grįžo į Lietuvą ir atsigabeno SAVO automobilį su savim, sveiką ir tvarkingą. Kas tada bus “pagrindinis automobilio dokumentas”?

  12. Laba diena. Gal galite patarti, kas geriausiai organizuoja automobilio gabenima is JAV i Lietuva? I kokia logistikos kompanija kreiptis?

  13. Sveiki, o as taip ir nesupratau, jei mašina tvarkausi, kaip man nuvykti iš vieno serviso į kitą servisą, galiy kazkaip išimti raudonus numerius kad vqzineti su ja?

    • https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/208428502c6111e5be2eca50406acf3c
      […
      Laikinieji numerio ženklai išduodami sutartis sudariusiems ūkio subjektams. Laikinaisiais numerio ženklais ženklinamos ūkio subjektų valdomos transporto priemonės, kuriomis važiuojama į jų pardavimo, remonto, demonstravimo, komplektavimo, techninės priežiūros, atitikties įvertinimo, registravimo vietą arba kuriomis atliekamas parodomasis, bandomasis važiavimas. Laikinaisiais numerio ženklais paženklintos transporto priemonės negali būti naudojamos komerciniais (kroviniams ar keleiviams vežti), asmeniniais ir kitokiais, nei nurodyta šiame punkte, tikslais. Transporto priemonės ženklinamos tik galiojančiais laikinaisiais numerio ženklais ir gali dalyvauti viešajame eisme tik Lietuvos Respublikoje ir tik važiuojant jose ūkio subjektui arba ūkio subjekto darbuotojui. Ūkio subjektas negali parduoti ar kitaip perleisti laikinųjų numerio ženklų kitiems asmenims.
      …]

      Aš visur vežiausi ant priekabos (traliuko). O ir pats normalus (autovežis) tralas kainuoja nekažką, 20-25 Eur miesto ribose.

  14. Sveiki, ne visai į temą, bet galbūt galit atskleist ar automobilį iš USA siuntėtės pats, ar naudojotės kažkokios firmos paslaugomis? Jei taip, kokios? 🙂

  15. Sveiki, Papasakokit apie išmuitinimo procedūrą. Kaip jie skaičiuoja tas kainas muito ir PVM? Sakykim automobilio BILL OF SALE kaina $2000 ir laivo frahtas su kaina $900 (aukciono mokestis ir atgabenimas iki uosto JAV “nesimato”). Tai vertė nuo kurios skaičiuojami mokesčiai bus $2900 (2400 EUR).
    MUITAS 10%: 2400 x 10% = 240 EUR
    PVM 21%: (2400 + 240) x 21% = 555 EUR

    Pataisykit jei ką suprantu klaidingai.

  16. Šį pavasarį gryzau iš JAV po eiles metu pragyventu tenai. Parsisiunčiau konteineriu ir savo auto. Priregistravimui Lietuvoje , nereikėjo jokios ekspertizes jokių muitu ir nieko keisti mašinoje.Turejau svaru title ir bill of sale .
    Praėjau tech. apžiūrą ir priregistravau. Važinėju dabar laimingas.

Komentarai

El paštas nebus skelbiamas.


*