Naujų elektromobilių rinka Lietuvoje

Kokius elektrinius automobilius siūlo ir kokių nesiūlo didžiausių ir mėgstamiausių auto gamintojų atstovai Lietuvoje? Ne naujiena yra tai kad nauji automobiliai Lietuvje nėra populiarus pirkinys, lietuviai dažniau nei kitos Europos šalys dairosi į naudotus automobilius. Pagal naujų automobiių skaičių tenkantį vienam tūkstančiui gyventojų lenkiame tik Bulgariją ir Rumuniją (LAA duomenimis). Ši tendencija dar ryškesnė elektromobilių pardavimuose. Pabandykime apžvelgti lengvojo automobilio klasę (M1) atitinkančių elektromobilių pasiūlą Lietuvoje:

TOYOTA – elektriškaiusias variantas Lietuvoje – PRIUS Plug-in hibridas. Tikro globaliai parduodamo elektromobilio (BEV (battery electric vehicle)) iš Toyota laukiama jau seniai, o Lietuvoje jo matyt teks palaukti dar ilgiau. Tuo tarpu Amerikos rinkai dar 1997 (!) metais buvo pasiūlytas RAV4 elektromobilis, o 2012-2015 ir antros kartos elektromobilis. Pardavimai, tiesa, nežibėjo, viso RAV4 buvo parduota apie 5000 elektromobilių.

VOLKSWAGEN – rinktis siūlo iš vienintelio UP!. Galbūt tai tinkamas modelis automobilių nuomos kompanijoms, kurių mūsų gatvėse gana dažnai galime pamatyti, bet asmeniniam automobiliui žinoma žymiai patrauklesnis būtų e-Golf, parduodamas Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje (JK), Norvegijoje, JAV ir kitur. Ypač sėkmingai e-Golf buvo parduodamas Norvegijoje, o Lietuvoje net naudotų tokių elektromobilių rasti sudėtinga.

BMW – salono pasiūlymuose rasite tik Plug-in hibridus – 330e, 530e, 740e, X5 xDrive40e. O kur gi i8 ir i3? Pastarasis, būdamas trečiu populiariausiu elektromobiliu modeliu pasaulyje, Lietuvoje oficialiai neparduodamas, tačiau antrinėje rinkoje tikrai galima rasti iš ko pasirinkti. Iki šių metų pradžios i3 modeliu buvo prekiaujama beveik 50 pasaulio šalių, o pardavimai siekė virš 70 tūkst. vienetų.

AUDI – deja neturi ko pasiūlyti čia pas mus, tačiau Vokietijoje, JK, Nrvegijoje ir net JAV (nuo 2017) yra parduodama Plug-in hibridinė kelių Audi automobilių versija, vadinama ‘e-tron’ versija.

OPEL – Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, po ne itin sėkmingų Ampera (2012 metų Europos automobilis!) pardavimų, nesiūlo jokio elektrinio automobilio. Šiaip ar taip elektromobilių rinka nekantriai laukia Ampera-E pasirodymo, o tuo pačiu jo analogo – Chevrolet Bolt – Amerikoje. Ar sulauksime jo Lietuvos autosalonuose?

MERCEDES BENZ – B-class elektrinis automobilis neypatingai skaitlingai parduodamas tik JAV rinkoje, tad Lietuvoje neverta tikėtis tokį pamatyti autosalone.

FORD – Focus Electric parduodamas tiek JAV tiek Europoje, tačiau Lietuvos atstovybė šiuo modeliu neprekiauja.

HYUNDAI – nors ir nėra vienas populiariausių gamintojų, tačiau rinkai neseniai pasiūlė Ioniq elektromobilį. Žvelniant į parametrus (280km, 28kWh baterija) tai išties vertas dėmesio elektromobilis, žinoma jei jums pakeliui su Hyundai dizaino linijomis.

NISSAN – siūlo visiems puikiai žinomą Leaf ir juos galima įsigyti tiek salone tiek antrinėje rinkoje.

RENAULT – nesiūlo nieko elektrinio, nors Europos rinkai jau nuo 2012 yra žinomas Zoe modelis. Gana sėkmingai šiuo elektromobiliu yra prekiaujama Prancūzijoje, JK, Vokietijoje ir Norvegijoje. Fluence Z.E. – tai dar vienas pilnai elektrinis modelis, tapęs populiariausiu elektromobiliu Pietų Korėjoje, bet Europoje turėjo gana daug bėdų dėl įveikiamo nuotolio (baterijos problemų).

PEUGEOT – pasiūlymuose taip pat nieko elektrinio nerasite, nors iON modelis Lietuvos keliais ir važinėja, tai JK rinkai skirtas modelis. Reikia pastebėti, kad iON yra identiškas Citroën C-Zero ir Mitsubishi i-MiEV elektromobiliams, tik skirtas vietinei rinkai.

SUBARU – nesunku nuspėti, nesiūlo nieko, net ir pasauliniu mastu. Kalbama apie tolimus 2021 metus kuomet sulauksime pirmojo Subaru elektrinio modelio.

KIA – tikrai turi ką pasiūlyti. Soul elektromobilis yra tarp matomų Lietuvos keliuose ir tokį galima įsigyti tiesiai iš salono! Rasite jų net ir antrinėje rinkoje.

Taigi šiandien Lietuvoje pirkti naują elektrinį automobilį galima renkantis vos iš 3 modelių – Nissan LEAF, Kia SOUL ir HYUNDAI Ioniq.

Komentarų nėra, būkite pirmi

Komentarai

El paštas nebus skelbiamas.


*