Lietuvos elektromobilių autoparkas

Nuo pirmojo elektrinio automobilio atsiradimo Lietuvoje registruoti elektromobiliai dažniausiai apibūdinami nuosekliai augančiu skaičiumi. 2017 metai jau čia pat,  taigi pabandykime apžvelgti elektromobilių parką labiau iš kokybinės, ne kiekybinės pusės.

Pradžiai galime sutarti kad elektromobiliais, paprastumo dėlei, vadinsime visus lengvuosius automobilius (M1), turinčius vien tik laidu įkraunamą bateriją (plug-in). Tokiu būdu į šią imtį nepapuolą ir visi hibridai kurių pirminis energijos šaltinis yra stacionariai įkraunama baterija, tokie kaip Chevrolet Volt, ir tie, kurių baterija įkraunama važiuojant (pvz. regeneruojant elektros energiją stabdymo metu), ir elektra naudojama tik kaip papildomas energijos šaltinis, kaip kad Toyota Prius. Taigi, iki šių metų paskutinio mėnesio, Lietuvoje buvo registruoti 324 tokie elektromobiliai.

Lietuvos elektromobilių autoparkas (2016)
Lietuvos elektromobilių autoparkas (2016)

Absoliutus sąrašo lyderis nieko nestebina, tai pasaulyje geriausiai parduodamas elektromobilis NISSAN Leaf. Lietuvoje jie (188) sudaro daugiau nei pusę viso elektromobilų autoparko. Nebrangus, bet ir neišvaizdus, talpus ir patikimas, tokia tai meilės formulė. Didžioji dauguma Leaf’ų yra įvežami iš JAV, kur (aukcionuose) jų pasirinkimas ypač didelis, taigi lyderystei kolkas konkurencijos nenusimato. Didžioji dalis naujų elektromobilių registruoti taksi firmų be trumpalaikės nuomos įmonių.

Antras pagal populiarumą (44) lieka TESLA Model S elektromobilis. Ir nors Lietuveje neturime nei vieno supercharger’io nei oficialaus pardavėjo, Teslos sėkmės istorija akivaizdžiai matoma ir pas mus. Turbūt šis automobilis ypač gerai atitinka lietuvio automobilisto reikalavimus, automobiliai dideli, patikimi ir ypač gera investicija norint atkreipti į save dėmesį.

google nemeluoja
google nemeluoja

Kiek labiau stebina BMW i3 skaičius (25). Neskaitant kelių elektromobilių kuriuos įsigijo nuomos kompanijos ir eksmeras Zuokas, tai, sutikite vistiek nemažai. Ypač žinant jog nenaujo elektromobilio kaina siekia apie 30 tūkst eurų, o už tai gaunate tokią mašiną apie kurias žmonės guglina “why do electric cars look so …”.

VOLKSWAGEN UP! savo populiarumą (25) užsiaugino išskirtinai dėl automobilių nuomos įmonių. Sunku įsivaizduoti kas galėtų motyvuoti eilinį vairuotoją rinktis UP’ą kaip asmeninį automobilį, ypač šiais laikais kai pasirinkimas toks didelis.

FIAT 500e matyt būtų populiaresnis (9), jei ne 4 sėdimos vietos. Bet, matyt, tiems kam šis kriterijus nėra svarbus drąsiai renkasi seną gerą 500-ojo išvaizdą su elektriniu motoru.

Toliau rikiuojasi MITSUBISHI i-MiEV, CITROEN C-ZERO ir PEUGEOT iON. Visi jie (8) gula į vieną lentynėlę nes yra praktiškai ta pats automobilis.

FORD Focus (7) bei VOLKSWAGEN Golf (3) Lietuvoje yra neatleistinai mažai. Tai greičiausiai lemia tiek kaina tiek prieinamumas, nors tiek Europoje tiek JAV yra gana nesunkiai surandamas.

Toliau rikiuojasi tiek vienetiniai perdaryti vidaus degimo variklių serijiniai automobiliai, tiek įdomesni eksponatai, kaip RAUCH LANG modelis B26. Šie XX amžiaus pradžios Amerikietiški elektromobiliai dabar tikra retenybė, o apie būtnt šį netaip jau seniai rašė Lietuvos Rytas.

O štai čia – pilnas sąrašas:

188 NISSAN Leaf
44 TESLA Model S
25 BMW i3
25 VOLKSWAGEN UP!
9 FIAT 500e
7 FORD Focus
6 KIA Soul
5 MITSUBISHI i-MiEV
3 VOLKSWAGEN Golf
2 TOYOTA iQ
2 CITROEN C-ZERO
1 AUDI A2
1 FIAT Panda
1 FORD C-MAX
1 MAZDA 323
1 PEUGEOT 106
1 RENAULT Fluence
1 PEUGEOT iON
1 RAUCH LANG B26

Komentarų nėra, būkite pirmi

Komentarai

El paštas nebus skelbiamas.


*